

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.

C XXVI. O Domine Jesu. Salutemus Matrem. Surgamus eamus properemus





Opis
Autor: Carolus Rabovius
ed.: Václav Kapsa
ISBN 978-83-66546-59-2
Liczba stron: 100
Oprawa: twarda
Fontes Musicae in Polonia, C XXVI
Carolus Rabovius (1619–1686) jako jezuita działał w Chomutowie, Jindřichowie Hradcu, Kłodzku, Kutnej Horze, Znojmie i Pradze, piastując m.in. funkcje prefekta muzyki, regensa konwiktu, a nawet – rektora kolegium. Jego twórczość kompozytorska cieszyła się szczególnym uznaniem, współcześni cenili go także za to, że walnie przyczynił się do rozkwitu muzyki praskim w seminarium św. Wacława. Do naszych czasów zachowały się trzy jego kompozycje z kolekcji muzykaliów kanoniczek regularnych św. Augustyna we Wrocławiu, które są przedmiotem niniejszej edycji: koncert kościelny O Domine Jesu na sopran, skrzypce obligato i wiolę da gamba z towarzyszeniem basso continuo, którego tekst słowny zaczerpnięty został z Modlitwy do pięciu ran Chrystusa św. Franciszka Ksawerego; motet Salutemus Matrem, wykorzystujący teksty hymniczne ku czci Najświętszej Maryi Panny; a także motet Surgamus, eamus, properemus na alt, tenor, bas i organy, którego tekst bazuje na parafrazie wybranych wersetów biblijnej Pieśni nad Pieśniami, a opracowanie jest adaptacją kompozycji o tym samym tytule Giacoma Carissimiego.
Carolus Rabovius (1619–1686) as a Jesuit was active in Chomutov, Jindřichův Hradec, Kłodzko, Kutná Hora, Znojmo and Prague, where he was a praefectus musicae, regens of the boarding schools and even rector of the college. He won special recognition as a composer; was one who immensely contributed to the flourishing of the musical arts at St Wenceslaus Seminarium. The three his compositions from the music collection of the Canonesses Regular of St Augustine in Wrocław which survived to our times, are subject of the present edition: the church concerto O Domine Jesu for soprano, violin obligato and viola da gamba with basso continuo sets the text of the Prayer to the Five Wounds of Christ of St Francis Xavier, the motet Salutemus Matrem, based on the poetic epithets for the Blessed Virgin Mary and Surgamus, eamus, properemus, scored for alto, tenor, bass, and organ (basso continuo), based on a paraphrase of selected lines from the Biblical Song of Songs and borrowed the complete musical material of a similarly scored piece by Giacomo Carissimi.
MOŻNA PŁACIĆ PRZEZ LUB PRZEZ